Klicka på din flagga för rätt land och valuta!

 

 

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. Fraktkostnaden tillkommer med 79 kr. 

Träskorna tillverkas på beställning. Träskorna skickas från oss inom 10 arbetsdagar efter inkommen beställning.

Frakten tar 1-2 dagar beroende av vart i landet skorna ska skickas.

Efter lagd beställning vänligen kolla ibland era mejlkorg och även skräppost, ibland har vi kompletterande frågor angående beställningen. 

Orderbekräftelse mejlas från butiken automatiskt, kolla gärna i skräpposten innan du kontaktar oss. Oftast finns den där. Allt detta snabbar upp behandligen av din order.

Vi tar inte ansvar för förseningar orsakade av transportören,  pga. ofullständiga eller felaktiga adressuppgifter, mobilnummer etc. 

Vid förskottsbetalning skickas skorna inom 10 arbetsdagar efter inkommen betalning.

Betalningsalternativ:

Swedbank Checkout

Kortbetalning
Vi accepterar Visa, Mastercard, Swish

Förskottsbetalning
Om du väljer förskottsbetalnig betalar du direkt till vårt Bankgiro 425-8513. Du märker betalningen med ditt namn som referens. Efter inkommen betalning tillverkas och skickas skorna till dig.

Faktura
Du kan även välja att betala med faktura. Vi har samarbete med Swedbank Pay.

Viktigt! Om ni väljer faktura som betalning ska ni inte betala till vårt Bankgiro utan betala fakturan till Swedbank Pay.

Betalningsvillkor är 30 dagar. Faktura ska betalas så att den är mottagaren till handa senast 30 dagar efter fakturadatum. Vid försenad eller utebliven betalning tillkommer dröjsmålsränta med gällande referensränta + 19,00%, dock lägst 20 % samt ersättning för skriftlig betalningspåminnelse med det belopp som anges i lag (1981:739) om ersättning för inkassokostnader mm eller motsvarande lag som ersätter denna.

Swish   123 634 8726

 

Orderbekräftelse
När du godkänner din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress.

Öppet köp
Du har 14 dagars öppet köp, bytesrätt och ångerrätt. Gäller ej träskor skapade i Träskodesignern eller präglade med namn eller annan text.

OBS! Särskilda regler gäller för träskor beställda genom Träskodesignern! Läs mer under Ångerrätt nedan. 

Retur, Byte

Vid retur ska skorna returneras i originalkartong och får ej vara använda. Vid enkel retur står kunden för returfrakten. Vid byte av storlek står kunden för frakten till oss och vi bekostar frakten av de nya skorna till kunden. Kontakta oss alltid via mail innan ni returnerar. Enklaste sättet att returnera varan är postens "Postpaket Inrikes" eller "Skicka Hem"- frakt på www.postnord.se. Då blir även paketet spårbart. Ditt ombud kan också hjälpa till med frakten. Returer ska inte skickas mot postförskott eller "rekommenderat". Du kan ladda ner vår retursedel här: Retursedel. Där kan du läsa hur du går tillväga och du kan skriva ut den, fyll i och skicka den tillsammans med skorna till:

Nybrotoffeln AB

Benmakaregatan 1

38271 Orrefors

info@nybrotoffeln.se

mobil: 0735 005 239

Vi ansvarar inte för eller ersätter ev bortkomna paket som skickas i retur. Återbetalning sker inom 1-3 arbetsdagar efter att vi erhållit varorna. Fraktkostnader och eventuell kostnad för prägling  återbetalas ej.

 OBS! Ett byte räknas som en ny beställning, vi behöver tillverka de nya skorna, leveranstiden kan vara upp till 10 arbetsdagar, som på en vanlig order.

Ångerrätt/Bytesrätt

Egendesignade träskor är unika och tillverkas just för Dig. Byten av dessa får endast ske till annan storlek av samma modell, färg och skobotten. Vid byte  står kunden för returfrakten till  oss och vi står för den nya frakten till kunden. OBS! Ångerrätten gäller ej för skor skapade med Träskodesignern eller som är präglade med namn eller annan text!

Obs! Vid retur vänligen lägg skorna  som på bilden, sida vid sida, för att skorna inte pressas ihop och skadas!

Sida vid sida

Returadressen är:

Nybrotoffeln
Benmakareg 1
38271 ORREFORS

Reklamation
Om varan uppvisar felaktigheter eller tillverkningsfel ska du göra en reklamation snarast möjligt via mail till oss. I det fallet står Nybrotoffeln för returfrakten. Vid skadad försändelse ska du omgående göra en reklamation hos ditt ombud och meddela oss.

 

Frakt

Frakten inom Sverige kostar 79 kr.


Leveranssätt
Varorna skickas med DHL till din närmaste ombud. Paketet ligger kvar i 14 dagar därefter returneras till Nybrotoffeln. För outlöst försändelse debiteras 250-: för att täcka våra kostnader för frakt, administration och returfrakt.

För paket inom Sverige godkänns endast ett svenskt mobilnummer för SMS-avisering, annars fungerar inte aviseringen.

Obs: Vi levererar inte till postboxar eller liknande. Alla kostnader som uppkommer pga felaktiga eller ej fullständiga adressuppgifter bekostas av kunden. 

 

Bankuppgifter

IBAN: SE67 8000 0816 9592 4907 1268

Bankens BIC: SWEDSESS

Organisationsnummer: 559001-0962

 

Personuppgifter
Vi hanterar din personliga information enligt EU: s dataskyddsregler, GDPR. Din personliga information används endast av Nybrotoffeln AB och avslöjas aldrig för någon annan.

Information in English

We can ship to the countries within the European Union and Norway. We ship all packages with DHL to nearest servicepoint.

For EU customers outside Sweden:

It is very important that at checkout you choose the right country and shipping method, which is Package countries within Europen Union á 120 SEK or 12 EUR, otherwise the order is not valid.

Payment can be made with Visa or Mastercard.

We usually send your order within 5 business days from our workshop.

You may return a product and get a full refund (except for the shipment cost), or exchange the product within 14 days from delivery. In case of returning or exchanging products the customer will pay for all shipping costs. Please contact us at info@nybrotoffeln.se before you return a product.